Tuesday, March 8, 2011

:: dunia akhir zaman dan manusia anjing ::

Tak ada ayat yang mampu untuk menggambarkan perasaan saya, saat menerima email ini dari seorang teman. Nak marah... rasanya tak perlu sebab orang waras tak akan terfikir untuk melakukan sejauh ini, nak kesal .. benda dah jadi dan tak ada kena mengena dengan saya pun, tapi sedih dan kecewa masih tetap meniti tubir hati.
Asbab, bila ada yang sanggup melakukan, pasti akan ada jua yang mengikut kemudian hari.. jadi kalau selama ini kita kata...BINATANG BERTOPENGKAN MANUSIA..rasanya pepatah itu harus diubah MANUSIA YANG TERINGIN JADI BINATANG!
Biasanya orang membuat pembedahan muka supaya makin cantik, tetapi sebaliknya seorang pemuda Brazil cuba melawan fitrah alam. Ternyata dia tidak bersyukur dengan wajah yang sempurna dicipta Allah dengan menukar mukanya kepada muka anjing atau manusia berkepala anjing dengan membuat pembedahan.
Pemuda ini membuat pembedahan dengan bangkai kepala anjing yang di’lekatkan ke mukanya. Tetapi ramai yang berpendapat bangkai anjing tadi akan membusuk kerana darah anjing tidak boleh sebati dengan darah manusia.. Dunia semakin gila.










*na'uzubillahi min dzalik!!
*sumber

52 orang tengah bermadah:

cacing said...

bagus gak... nnti senang cacing nak rejam hanjing ni.. hahhaha

FarhanaLicious said...

aritu ada baca sal ni. Tak tau apa yg dia pikir sampai kan nak jadi macam anjing.

anaLisa said...

ohh..apakah ini..elok2 da jadi manusia nak bertukar jadi binatang..
nak tengok pn x sanggup...
ada jugak manusia yang berfikiran sebegini..astaghfirullah al'azim

*dunia akhir zaman..manusia makin kembali kepada zaman kegelapan...

kembatolo™ said...

na'uzubillah..~

~ ナフィルザ ~ said...

pelik

Jie(",)v said...

hmmmm.... berat2 ore lonieh..

puteri ain said...

dah elok2 jadi manusia,nak jadi anjing..haishh,,manusia2..tak pernah nak cukup..

Ummu~Ishak said...

astaghfirullah..

**spechless

Azroy Bin Kassim said...

ape kejadahnye ni?? mcm2.. haha

nelly said...

Muka dah elok Allah bagi ..

wawa meiko said...

Satu persoalan, dia org Brazil tp dia Islam ke ?

Takut tengok dunia dah akhir zaman :/

mrs.sabri said...

teuk sangat ni weh..ermmm..memang btl2 dah akhir zaman..

HEROICzero said...

well, bahagian anjing tu akan reput juga. sel kita x sama dgn sel binatang.

i guess lah?

Nurul Afifah said...

astaghfirullah hal azim..ape nak jd ni...xpk ke kesan kat dri nty??? ya allah..

lini hasnan said...

Astaghfirullah. kenapa berfikiran bodoh?

nora said...

ape dia fikir ni

ENTRY HOT : dia tinggalkan aku...

BHAIHAQI COOL said...

Ohhh Duniaa....

Azmil aka Jamel said...

adoi..ini punya manusia pon ada kah ??? adoiiii !~!!!!!!

Nadhirah-chan said...

astaghfirullahhalazim ......... muka dah elok sebaik-baik kejadian , nak jadi anjing ? mintak kita semua dijauhkan dari perkara macam ni . nauzubillah .

Nurfarahana Abdul Aziz said...

eii gila lah..muka dah sket punya hensem..eii,apa la nk jadik...nauzubillah....guna lah akal fikiran dengan baik...

IftiMonstaa said...

erk! jijik!

bedpet said...

peh! siyes jijik wo0hh!

vampire's lovex said...

astaghfirullah al azim....nauzubillah

amiYo said...

cacing : haha..betol2..

amiYo said...

farhana : die x pikir ape2 kot..tade otak

amiYo said...

analisa : taw pon..dunia dh nk tamat..caarilah akhirat

amiYo said...

kemba : na'uzubillah

amiYo said...

(tulisan jepun) : mmg pelik =.=

f_aRa_aINa989 said...

astaghfirullah...dunia semakin pelik..


Apabila Isteri GEMUK selepas kahwin

amiYo said...

jie: hmm..mmg la sayang...akhir zaman dh kn ni..mitop jauh la dari bnd2 gni...

amiYo said...

puteri : dh mmg naluri manusia.dpt bnyk mane n ape skali pon x kn pnah rs ckup..

amiYo said...

ummu : astaghfirullah

amiYo said...

azroy : ini lah jadahnye..haha

amiYo said...

nelly : biasala manusia.. :P

amiYo said...

wawa : wa xtaw la dia ni islam ka apa..bg gua kalau mcm ni bukan islam lah..

amiYo said...

mrs sabri : mmg teruk sgt pon kak weh.. -.-

amiYo said...

hero : gua rase pon mcm 2 gk..tp mgkn gk dia dh awet..

amiYo said...

nurul : org mcm ni mmg x pk ape2 dh..

amiYo said...

lini : gua pon x [asti la kenapa.. :P

amiYo said...

nora : die pk nk jd anjing lah.. :P

amiYo said...

bhaihaqi : oh dunia...akhirat nk letak mana??

amiYo said...

jamel : lagi pelik punya org pon ada jamel oii...

amiYo said...

nadhirah : hmm..na'uzubillah..

amiYo said...

nur farhana : gua lg hensem lah.. -.-

amiYo said...

ifti : kotor weh!

amiYo said...

bedpet : eh ye lah..jijik lah.. :D

amiYo said...

lovex : na'uzubillah

amiYo said...

fara : sbb akhir zaman la.. -,-

NuRuLhUdA aBu hAsSaN said...

mke dh hensem2 nak tukaq watpe ? adoyai ~ biaq p lahhhh , asl jgn teriak cam hanjing suda , bsing larhhhh , mnganggu kdamaian owg , hehehe , sory ler , terEMO plakkk , :)

amiYo said...

haha..hodoh weh manusia bnyi anjing..na'uzubillah..

nurul husna mohd halim said...

ngerinye..kenape boleh tfikir mcm tu...astaghfirullah...

Liya Fuji Astuti said...

Anjaaaayyyy gilanii yeeek 😨😱