Tuesday, March 1, 2011

:: half empty or half full ::


LIhat gelas ini dengan baik.
Tanya kepada diri anda tentang gelas itu.

Sekiranya anda menjawab gelas itu "sgelas tu separauh sebenarnya"
- anda seorang yang positif -


Sekiranya anda menjawab "separuh gelas itu kosong sebenarnya"
- anda adalah seorang yang negatif -


( kenapa saya nampak macam separuh kosong? im negatif? but i think im positif, alamak, kena check balik )

Sekiranya kita melihat sesuatu secara negatif, latihlah diri anda bermula sekarang untuk melihat sesuatu yang negatif sebagai positif.
Sebagai permulaannya , cuba lihat setiap perkara positif yang ada pada kawan, keluarga dan masyarakat walaupun hakikatnya mereka mempunyai 1001 kekurangan.

Selamat mencuba dan renungkanlah!
-DARI MAJLAH SOLUSI-

20 orang tengah bermadah:

Izzuddin Fauzi said...

half full :D
Positive thinking :D

sahromnasrudin said...

assalamualaikum..

first time singgah cini dan terus folo..

saya plak fikir gelas tue tidak akan penuh sampai bila-bila kerana dalam hidup ini kita tidak akan dapat semua dan tidak akan hilang semua..

salam kenal ukhwah sesama blogger

JIJI YU said...

takdok aer laen ko

zulaikha said...

half full! \(^_^)/

kalau nk bahagia kena +ve thinking :)

amiYo said...

izzuddin: haha..ni mesti pikir lepas bace entry sampai habis dulu kan..? :P

Gen Fujita said...

Nampak segelas air, dan terasa macam nak minum. Secara peribadi, ada masanya aku berfikir seperti seorang realist. Aku cuma nampak segelas air, tak terlintas sama ada ia separuh penuh atau separuh kosong. :)

amiYo said...

sahrom: waalaikumussalam.. :)

terima kasih sebab sudi follow..

amiYo said...

jiji yu: aku tahu mu nok air NESLO..haha

amiYo said...

zulaikha: betol3..!! ^^

amiYo said...

gen fujita: sebenarnya nya..aku pon macam kau..hahaha

Mrs.FaizalRiza said...

sy lihat cawan tu separuh penuh td. sy positif thinking ke? setahu sy, sy ni jahat pd org yg dh berlaku jahat pd sy. mcm mana plak tu ek...huhu

Applepinkcomeyy said...

takde air sirap ke ? haha..

Wan Hafisah Collection's said...

Kalau u ask me, i will answer this;

"air aku tu dah nak abis diminum"

and

"sila refill"

amiYo said...

mrsfaizal: kalau ikut kan yang tertulis mcm 2 la..kalau yg berbuat jht 2 xde ketan ko ngn gelas 2..muhasabah sendiri la..hehe :)

amiYo said...

apple: jus apple ade lah.. :P

amiYo said...

wan hafisah: owh..sepatutnya minum la sampai hbs dlu bru refill..x ke tamak camtu.." :D

ifwat said...

half-boiled egg :D

amiYo said...

amik la telur rebs terus.. :P

Koleksi Mawar said...

Tiada Manusia Yang Sempurna dalam Dunia ini...
Tiada Istilah Kita Lebih Hebat dari Orang Lain..
Kekurangan Kita Melengkapi Kekurangan Insan Lain...
Hanya Amalam Kita yang Membezakan Kita Dimata Allah...

amiYo said...

"Hanya Amalam Kita yang Membezakan Kita Dimata Allah..."

i like... :)