Monday, May 30, 2011

:: selamat pengantin baru Lukman dan Ayuni ::

assalamualaikum.

waktu tempatan ketika gua memicit-micit keyboard menunjukkan jam 9 a.m. kalau tidur pon sodap. tapi apakan daya. imtihan syahadah(final exam) sudah semakin menghampiri. daripada gua melalut lebih jauh, gua iangat cukup la kot setakat ni je intro gua.

sekarang ni semua orang maklum. tengah musim cuti sekolah di Malaysia kan? gua jugak la yang tengah 'exam mode'. =__= ok. bila musim cuti sekolah. bermula lah musim mengawan. err. atau dengan kata lain musim orang kahwin. maka terjebak lah kakak gua dalam musim ini. tahniah gua ucapkan kepada beliau. dulu gua ada update pasal pertunangan kakak gua yang ni la. so, 28/5/2011 berkahwinlah beliau dengan orang yang meminangnya akan itu. lain macam je ayat gua. maaflah sebab gua tak ambil sastera. apa-apa pun, dalam kesedihan gua tak dapat join majlis kakak gua yang ni termasuk lah majlis perkahwinan kakak gua yang first. gua tumpang gembira. moga-moga dengan berkahwin dapat mngurangkan maksiat dan dapat menambah bekalan korang untuk ke syurga nanti. gua ada pesan dekat kakak gua sebelum akad nikah. gua petik dari ceramah Ustaz Kazim. orang perempuan senang nak masuk syurga dengan 4 perkara. 1, jaga solat. 2, puasa. 3, jaga faraj. 4, TAAT SUAMI.

yang pasti gua redha gua tak dapat join majlis perkahwinan kakak-kakak gua. lepas ni tinggal gua dengan adik laki gua je lah. bak kata mak saudara gua, "takpe' nanti turn abang kahwin nanti komfem abang ada sekali" =__=

"tahniah untuk kakakku Siti Nur Ayuni bt Rusli.
semoga Allah memberkati kamu dengan pasanganmu.
insyaAllah." -kata gua

gua ingat nak tiru abang ipar gua lah. bagi dinar emas buat hantaran.


p/s:

"Al Khawarizmi,seorang ahli Matematik Islam ditanya tentang wanita terbaik ;
Dia menjawab :
Jika wanita solehah dan beragama = 1
Jika dia cantik; tambah 0 kepada 1 =10
Jika dia kaya ; tambah lagi 0 = 100
Dan jika dia dari keluarga baik-baik ; tambah lagi 0 = 1000
Tetapi jika yang "1" tiada. maka. tiada apa yang tersisa pada wanita tersebut kecuali sekelompok "0" "

kata-kata ini dipetik dari page
yang bertarikh
20 mei 2011


11 orang tengah bermadah:

rafina mimi abdullah said...

selamat penganti baru pada pasangan :)

Unknown said...

dia bagi dinar ye??
wah!!!bestnya...

whitecappuccino said...

Tahniah untuk mereka..selamat pengantin baru.

Anonymous said...

top sabo nk timo dinar mah nie... :P

ellieandcarl'sstories said...

mmg uptodate tl.. bg dinar adelah mende yang paling bagush.. and sgt di galakkan..

HASNORWANI ... said...

best la..nak quote gak kata2 last tu erk...nak follow la blog ni..hehe

ellieandcarl'sstories said...

bagushhh arrr kiraan tuh.. 1 tuh yg pntg

kokser kokdam said...

weh, ejah skeping ko abe mie hok nombo 999.. eheh

belog|amiyo said...

tengs semua :)

belog|amiyo said...

kpd hk nk dinar tu bnyk2 bersabar la deh :P

belog|amiyo said...

abe mie tu bleh dh stat bli koho2. sbule skeping takpo doh. hehe