Saturday, January 1, 2011

:: Hujan lebat di malam yang suram ::


Malam itu, ada seorang pemuda yang baru pulang dari tempat kerja terpaksa menumpang teduh di suatu rumah yang hanya dihuni oleh seorang ibu dan anak perempuannya karena hujan dengan deras membasahi bumi. Kerana dilihat diluar ada seorang laki-laki, ibu itupun memberanikan diri untuk bertanya kepada pemuda itu.

Ibu : Nak, dari mana ?

Pemuda : Maaf makcik, saya cuma menumpang berteduh di rumah makcik. Setelah hujan berhenti nanti saya akan pulang.

Ibu : Oh begitu.. tiada apa-apa!

Kerana ibu itu yakin pemuda itu orang yang baik, dia pun mempelawa pemuda itu masuk kedalam rumah. Kerana di luar hujan masih lebat dan malam pun sudah semakin larut, Ibu itu memberanikan diri untuk membenarkan pemuda tidur semalam di rumahnya

Mendengar ajakan Ibu itu, dengan malu-malu (tapi mahuu) si pemuda itu pun tidak keberatan untuk sekadar menumpang barang semalam di rumah itu, apalagi Ibu itu punya anak perempuan yang cukup cantik. lagipun kebetulan di rumah itu masih ada satu bilik kosong, Ibu dan anak perempuannya bergegas mengemas bilik kosong itu, sementara si pemuda itu ditinggalkannya di ruang tamu.

Selang beberapa kemudian, Ibu dan anaknya kembali ke ruang tamu untuk menemui pemuda tadi. Betapa terkejutnya mereka kerana pemuda itu sudah tidak ada lagi. Ibu dan anaknya saling berpandangan, rasa takut mula menghantui mereka berdua siapa tahu kalu si pemuda tadi bukan orang tapi jelmaan makhluk ghaib. Hujan yang semakin deras dan kilat yang saling menyambar menambah ketakutan mereka. Sedang mereka dalam ketakutan itu, tiba-tiba mereka berdua dikejutkan pula oleh si pemuda tadi yang tanpa dijemput masuk kembali kedalam rumah dalam keadaan basah kuyup. Tanpa berpikir panjang walaupun masih ada rasa takutnya, Ibu itu pun bertanya kepada si pemuda.

Ibu : Nak, dari mana basah kuyup ni ?

Pemuda : Maaf makcik, saya pulang dulu ke rumah ambil bantal dan selimut!


sekali sekala gua rase nak sare lawak takpe kan...??

keh...!!keh...!!keh...!!



credit to: http://www.facebook.com/profile.php?id=100001716084074

29 orang tengah bermadah:

IMANSHAH said...

ceh, rumah ada, mau tumpang ka??

tqaAwesome said...

ops tergelak plak.
haha mmg nak kena pelempang laki nih

nub said...

hahahahha...sangapnya dia nak tdoq rumah org na..hahah

cacing said...

hahahha... sempat lak dia g amik bantal... mujur tak p tukaq baju tido...

Anisa Hang Tuah said...

ngahah!sampai nak amik bantal & selimut

Cik Ungu Violet said...

hahahahaha XD

Mimie said...

Lucu lucu.lau yer pun malu mintak bantal gan makcik tu.tido la kat sofa.haha

Mimie said...

Lucu lucu.lau yer pun malu mintak bantal gan makcik tu.tido la kat sofa.haha

kembatolo™ said...

ahaha. gilow molep.~ haha

Anonymous said...

cait...
mati2 wa ingt lu nak kasi cita horror....
-.-

Asluvcat said...

hahaa...lawak larh...^^,

amiYo said...

imanshah: haha..rumah ang ka..?hahaha.. :P

amiYo said...

tqawesome: haha..gua pon mmg gelak sakan lah bace cite ni..igt kan cite antu..adioss...~ -.-

amiYo said...

nub: haha..memang la..dah makcik 2 ade anak dare cantik kan..2 yang sangap giler 2...kah3

amiYo said...

cacing: 2la..sempoi gila..siap ngan selimut lg.. :D

amiYo said...

niss: agak nye anak makcik 2 mcm niss kot..sbb 2 mamat 2 sanggup balik amik bantal ngn selimut.. :D

amiYo said...

ungu: amboi gelak...muahaha... :P

amiYo said...

mimie: takpe kot tdo kat mane pon mamat 2..asalkan dpt tdo srumah ngn anak makcik 2...haha

Anonymous said...

woiitt..!aku ingat citer anto00..hadooiii...!

amiYo said...

kembatolo: supo dh nga mu kot...glo ko anop tno mokcik 2 sbb lawa...hahaha :P

amiYo said...

anony: wa pon igt mcm 2 jgk la time mule2 wa bace... ~.~

amiYo said...

asluvcat: erkk..mmg lawak pon..gua yg susah nk gelak pon leh gelak ni.. :P

amiYo said...

anony: woiitt..!same lah..!haha

Ku Tak Sempurna said...

keh keh keh

ni mesti spesis takleh tido tanpa bantal BUSUK

:P

anntaj said...

kah kah kah...opss gelak lah pulak baca entry nih...
:)

amiYo said...

ko tak sempurna: kah3...yer x yer kan..mcm x sempurna je kan tanpa bantal busuk 2.. :P

amiYo said...

anntaj: hahaha..jngn try test power xnak gelak la bace citer ni.. :P

ciK gAyah kePohh said...

swengall betoii..ciap angkat bantal..sal xangkat katil tewoss :)

amiYo said...

cik gayah: haha..taw takpe..jngn tiru teknik ni dh la.. :P