Thursday, August 18, 2011

:: Barcelona juara piala Spain Super Cup 2011 ::


Barcelona menjuarai Piala Super Cup Spanyol selepas menewaskan musuh ketat mereka Real Madrid dalam aksi timbal balik di Nou Camp dengan kemenangan agregat 5-4 sebentar tadi. Lionel Messi menjaringkan dua gol untuk Barcelona sekaligus gol kemenangan ketika perlawanan berbaki dua minit. Andres Iniesta pula menjaringkan gol pertama pada minit ke 15 namun tidak bertahan lama apabila Cristano Ronaldo menyamakan kedudukan 5 minit kemudian. Tapi aku rasa gol Ronaldo dah offside lah. Ha ha.

Karim Benzema menyamakan kedudukan Real Madrid selepas Messi menjaringkan gol ke dua sebelum itu. Tapi segalanya berubah apabila Lionel Messi menjadi watak pemusnah kepada Real Madrid apabila menjaringkan gol ke tiga seterusnya gol kemenangan buat pasukan Barcelona.




Sedikit faka:

1- Barca merangkul 10 piala dalam waktu tiga tahun bersama Pep Guardiola. Spain Super Cup adalah piala yang ke 11 dan yang pertama untuk tahun ini. Gomo Barca gomo!

2- Cecs Fabregas merangkul piala pertamanya ke Barcelona setelah beberapa hari berpindah dari Arsenal setelah beberapa tahun di sana tanpa apa-apa. :P

3- Tengok minit ke 1.50 dalam video neh. Mourinho macam budak-budak main tarik telinga. kah3!







2 orang tengah bermadah:

Afikah Aziz said...

dah mcm wartawan plak hehe

laskar pelangi said...

hanya mampu melihat. bab bola letak tepi..kih3