Tuesday, June 14, 2011

:: orang Kelantan comey-comey ::

assalamualaikum.

kan gua dah cakap tadi dalam entry ni 'kalau orang cakap orang utara cantik-cantik, gua cakap orang kelantan comey-comey.' huh! boring la pulak gua rasa petang-petang ni. tengah gua jalan-jalan tadi gua terjumpa la gambar-gambar ni. agak menarik untuk gua kongsikan. maksud gua jalan-jalan di alam maya. so, gua ambil gambar tu. kepada tuan gambar gua minta halal. kalau nak gua buang cakap je gua akan buang serta-merta. sekeping untuk gua tauladankan dan sekeping lagi untuk gua sempadankan. he he.


tak comey ke macam ni? inilah comey yang sebenar. :)

Sabda Rasulullah s.a.w, maksudnya: “Sesiapa yang lupa akan sesuatu solat, maka hendaklah ia mengerjakan solat itu jika ia telah mengingatinya, tiada tebusan lain untuk solat itu kecuali solat yang dilupakannya, sesuai dengan firman Allah yang maksudnya:” Dan dirikanlah solat untuk mengingati-Ku.”(al-Bukhari)



yang baik jadikan tauladan, yang tak baik jadikan sempadan. heh!

" Wahai anak Adam, telah kami turunkan buat kamu pakaian yang boleh menutup aurat-aurat kamu dan untuk perhiasan" ( Al-A'raf : 26)

17 orang tengah bermadah:

auny aizie said...

pehhhh.

ce tgk hok laki paka baju meroh tu.
terkesima tengok .

haha.

comey comey.

nursayidatina said...

wah ! menarik.

perbezaan yang ketara. hehe.

;)

kotak hitam said...

pergh....
terbaik....

diana said...

bangga la gewe dia pakai skirt pendek..

vampire's lovex said...

sejuk perut aku tengok gambar atas tu...ehh

kokser kokdam said...

antara dua darjat neh.. eheh

Jie(",)v said...

Lawalah corak kain smyg terrr..haha..corak skirt u pom lawa gopppp...
:P

Sunah Mohammad said...

comelnye adik2 kat atas tuuuu... :)

ibnubaba_04 said...

comey ngoti la hok pakai di punggung tu..nk pakai gtu etet aku..hahaha

Adeela Oh Lala said...

Aku org utara (perlis ) .
ko cakap ape tadi kat aku?
HAHA .

Afikah Aziz said...

sejuk hati tgk gmbar atas,sejuk gak perut ibu diorg mengandung hehe :)

Wan Nornajwa Wan Othman said...

comey dunia akhirat (^_^)V

NuRuLiZzATi kHaLiD said...

HAHA! ni komen tader kaitan ngan entry .. as for me yup.laki n pompuan comei2 belake mase gi pasar yg sebelah pasar ct..comei molek. huhu~ ;)

Pyka Rahmat said...

yang skirt tu dah kenapa takde pilihan baju lain ke apa.

MiZ Rayy said...

isy4... pelik2..

miszcahye said...

yang atas tu sejuk hati,mata segala
yang bawah tu memang
sakit mata...
x comey tu boh gitu...

amiyo said...

semua kesejukan tengok gambar yang atas dan kepanasan tengok gambar yang bawah. keh3