Monday, July 4, 2011

:: Kasut Fried Chicken ::

assalamualaikum.

yer. gua peduli. dan semua orang islam peduli. gua rasa semua orang pun maklum pasal pekerja KFC yang sapu ayam pada tapak kasut sebelum anak-anak kita makan. err. bapak-bapak pon makan KFC jugak kot. video ni mula tersebar dua hari lepas kalau tak silap gua. gua ingat masa tu malas la nak buat entry pasal benda ni. tapi lepas gua fikir balik, Islam sangat mengutamakan kebersihan. dan bukankah kebersihan itu separuh dari iman. tanpa kebersihan separuh iman kita hilang. dah la kalau tak hilang separuh pon dah nipis sangat dah iman tu. senipis kulit bawang. jauh pulak gua corner. he he.

cer klik sini kalau nak tengok video ni. jadikan tauladan.

apa lagi yang menybabkan gua sentap pasal ni? yup. gua tengah final sekarang ni. tadi setle dua paper. lusa tinggal last paper punya. dan gua tak sabar. apa kaitannya dengan KFC? memang berkait lah bila seseorang itu keluar dewan exam dan terus melulu ke KFC bersama rakan-rakan untuk merikan kemerdekaan. berkait bukan? ha ha ha. gua exam sebulan lebih. mana tak tensen. lagi tensen bila lepas tahu pasal Kasut Fried Chicken ni. macam terbantut je projek nak melantak ayam ni. tapi gua nak sedapkan jugak hati gua dan geng-geng gua. ini KFC Egypt punya. bukan Malaysia punya. lok lak lok lak orang arab pun takda la sampai sapu ayam kat tapak kasut. nampaknya jadi jugak la untuk ke KFC selepas last paper nanti. damn!

nampak sedap bukan. harap-harap yang gua nak makan
nanti tak ada lah tanda Adidas Footwear pada ayam tu.
=__=

17 orang tengah bermadah:

blog-tips-kurus said...

ini memang betul telah disahkan ye? pernah dengar gosip KFC ni years ago. tapi sebab tak nampak depan mata, buat dono je. lepas ni, tak mo la! (",)

whitecappuccino said...

jahatnya orang sanggup buat macam tu..

tieykah said...

Dap owh tapok kasut yor.

mOon jOhari said...

mgkn jugak saja nak jatuhkan kfc kOt....sebulan dua lagi ramai yang pulun kfc balik....

Anonymous said...

kepsi tepi umah ambo jah...!! 24 jam plop tu..nati nk g skodeng..haha..
tp tgk feedback dari KFC mesia dio kato tindakan dah di ambil n pekerja ni dah diberhentikan..huhu

nurfatiha blacky said...

hahaha. sedak make tapok kasut. wakakaa.kenye po tulo.

Sunah Sakura said...

teruknya...=.=

Raden said...

sumpah bangang la budak yg buat tuh..kalo dapat budak tuh gua nk sumbat mulot die dgn selipar jamban bapak gua

kokser kokdam said...

sapio tu yo..? nk g rejam neh..

huh!!

vampire's lovex said...

kfc mesir takda kot kes cemni...mintak jauh !! aku nk gi makan kfc nnti ni.. hahaha..

gud luck exam !

Afikah Aziz said...

errr sib bek mkn kepsi sekali je seumur hidup...tu pun dh lame mase sekolah rendah lg huhu...ok saya mmg jakun sbb mkn kepsi sekali je :p

Mrs.Yie said...

x semua cawangan kfc pekerjanya begitu..satu2 tempat je tu..

Mata Pena Fadz said...

huhu....cam da x jdi nk mkn kfc lgi....gugugaga

nairaariaa said...

meleleh laju air luir i tengok kfc...i pom tak kesah isu tu..harap2 i dapat yang tak kasut...nyum3...

Fyqa said...

adeyyy.. kihkih

AmalinaNashihin said...

eeee. tak selera nak makan dh -.-

Mr Lonely said...

nice blog... have a view of my blog when free.. http://www.lonelyreload.com (A Growing Teenager Diary) .. do leave me some comment / guide if can.. if interested can follow my blog...