Thursday, July 14, 2011

:: punca kemenangan Arsenal ke atas Malaysia dan gua agak je lah ::

assalamualaikum.

alhamdulillah. dapat jugak gua layan perlawanan persahabatan antara pasukan negara Malaysia bertemu  Arsenal petang tadi walaupun gua dengar-dengar orang di tanah air sendiri tak dapat tengok live dari tv. kesian bukan? rakyat sendiri tak dapat nak tengok perlawanan bola yang dimainkan oleh pasukan negara sendiri.

gua? owh gua macam biasa. live streaming dari internet kan ada. siaran negara arab lagi. tapi gua tak pasti dari negara arab mana. gua pun tak tahu apa arab yang tonton perlawanan ni akan cakap apa kalau diorang tahu yang orang Malaysia sendiri tak dapat tengok live pasukan negara sendiri main.

ditambah pula dengan penonton-penonton di stadium Bukit Arsenal tadi gua tengok, memang kemerah-merahan lah. apa sejak bila la pulak jersi pasukan negara warna merah? macam mana pemain kita nak fokus kalau penyokong sendiri berpaling adah. yer. ada. bukan tak ada orang yang kaler kuning-kuning gitu. tanda sokong pasukan negara. tapi tak banyak la weh. takut kena tangkap ke pakai kuning? =__=

gua pakai baju Arsenal tak semesti gua sokong Arsenal. 
keh keh keh!

kalau korang pernah baca entry gua sebelum ni adalah tentang sejarah bola sepak tanah air kita pada tahun 1975. pada ketika itu Malaysia berjaya mengalahkan  Arsenal dengan jaringan 2-0. hebat bukan? tapi seperti semua sedia maklum pada perlawanan kali ni kita tewas 4-0 kepada Arsenal. agak memalukan bukan?

tapi tak apa. sokongan gua pada pasukan tanah air sendiri tak pernah berubah. yang perlu berubah adalah corak permainan pasukan negara kita. gua agak je lah. jangan ambl serius sangat pulak tentang apa yang gua agak ni. tak pasal-pasal pulak nanti Rajagopal kena tukar dengan gua untuk jadi coach pasukan kebangsaan. ha ha ha.

gua tak nak list kan secara formal punca kemenangan Arsenal semalam. secara tak langsung gua dah tulis beberapa punca dalam penulisan gua kat atas tu. korang kutip sendiri je lah. untuk sesiapa yang tak dapat tengok semalam boleh je layan highlights yang berlambak kat you tube tu. kat bawah nanti pun gua akan kongsikan salah satu dari video yang ada.

gua ingat stakat ni je kot agakan gua tentang punca kemenanga Arsenal ke atas Malaysia. ha ha. korang jangan marah gua sebab pandangan gua ni hanyalah agakan. gua rasa orang lain pun ada agakan yang tersendiri. ok lah. belog pun belog jugak. solat jangan lupa. gua nak pergi solat isyak jap. sekian.




p/s: gua sekarang baru nak biasakan diri dengan dashboard blogger yang baru. =__=
p/s/s: punca-punca yang gua bagi kat atas adalah agakan gua semata-mata. heh!
p/s/s/s: gua tetap penyokong Harimau Malaya yang setia. auummm!

23 orang tengah bermadah:

**::CIKNUURUL::** said...

aummm,..haha

Afikah Aziz said...

eh kat sana waktu isyak erk..wuwuwu malaysia kalah sian >_<

belog|amiyo said...

dah subuh dah. masa buat entry ni isyak lagi. keh3

rara pinkmafia said...

aah lah,rara rasa dorg takut lah kalau kena cekup pakai baju kuning.

vampire's lovex said...

kalah ke memang,negara aku jugak..waaaaaaaa....negara aku kalah... hue hue hue

oii pakai bju kuning,ami daulah kat blkg tu.k tkde kaitan bai..

Hanis MY said...

tulah dulu aum sgt terer kalahkan pasukan jepun korea dll main2 jek, tapi skrg? wuwuwu kachiwa apap2 pun tetap sokong aum lg hehe...

ILA HonEyBuNNy said...

alamakkkk...

gua nak komen apa neh...sebab gua xlayan bola la..hehe...(cam ganas lak cakap ai ckp gua..hehe..)

aummmm jugak.hehe

Pegash4rk said...

ksian tgk apek kena ayam.. apa nk buat,sapa xgoyang kalo main kt tmpat lawan. kalo aku sndri pn down tgk lautan fan spatutnya byk kuning dr merah

syarifahsidrus said...

ish2..peminat pun satu T_T

najihah sahami said...

hahaaha....minat arsenal ke?tp baju kuning dh macam jersi malaysia. hehe. ok la. 50-50..:P

najihah sahami said...

hahaaha....minat arsenal ke?tp baju kuning dh macam jersi malaysia. hehe. ok la. 50-50..:P

ghost writer said...

dulu arsenal pernah pakai jersy yang ditaja oleh 02..(takde kaitan dgn bersih 2.0)

sekarang arsenal sudah memiliki kelebihan defisit 2-0 selepas mengatasi agreagat 4-2 ke atas malaysia.tahun depan kita boleh rapatkan jurang point dan sekaligus menjulang piala thomas..

...Minah BluR... said...

erm..nak buat cane kan..kalau rkyt sniri pn tak skong huhu

Acik said...

arsenal? bola pun acik x minat, ini kan pulak arsenal menel ..
sori! heheheeee ...

tieykah said...

aku sokong apex.

titik.

nabilah_2908 said...

dgr juga topik ni kt radio pagi tadi..

rata2 salahkan penyokong Malaysia yg berpaling tadah... ;)

p/s: thnks sudi follow APA KATA HATI..keep in touch..!! :)

err...no 909 cantik tak..? hehe..(^_^)

nabilah_2908 said...

dgr juga topik ni kt radio pagi tadi..

rata2 salahkan penyokong Malaysia yg berpaling tadah... ;)

p/s: thnks sudi follow APA KATA HATI..keep in touch..!! :)

err...no 909 cantik tak..? hehe..(^_^)

Matjoe said...

x minat arsenal. tp mmg power la belasah team malsyia 4-0

cik nana said...

uhh rugi nye x dpt tgk game ni T.T'

Rafidah Farhana said...

Bapak ah masa tgk semalam.. nganga je tgk arsenal masuk.. apepun skuad kita dah buat yang terbaik. :)

belog|amiyo said...

Harimau Malaysia tetap di hati. aumm!! hahaha.

azwa amani said...

tak minat bola...lalalalalalalal

belog|amiyo said...

sila buat-buat minat. hahaha.