Friday, July 1, 2011

:: sayang-sayang ::


sayang-sayang
orang "hansome" tak sembahyang
Nabi Yusuf hansome
pun sembahyang..

sayang-sayang
orang cantik tak sembahyang
Siti Fatimah cantik
pun sembahyang..

sayang-sayang
orang kaya tak sembahyang
Nabi Sulaiman kaya
pun sembahyang..

sayang-sayang
orang miskin tak sembahyang
Nabi Isa miskin
pun sembahyang..

sayang-sayang
budak budak tak sembahyang
Hasan dan Husin budak
pun sembahyang..

sayang sayang
panglima perang tak sembahyang
Khalid bin Walid panglima perang
pun sembahyang..


15 orang tengah bermadah:

Faaein Talip Roy said...

solat itu tiang agama.. tinggal satu persatu.. robohlah ia.. peringatan yang bagus.. =]

Amni said...

Errmmmmm..... cuma kadang2 orang tak perasa pentingnya solat kan.. hum....


Yang menarik,
AKU JEALOUS! AKU CEMBURU

Aida Omar said...

orang sekarang solat selalu jadi perkara yang terakhir sekali depa buat..

Lelaki Ini said...

suka gila baca!
thanx pesanan!

Anonymous said...

bila tak solat diorang tak rasa bersalah langsung.. seolah-olah solat ni satu bebanan..sbb 2 la solat diringan-ringankan...
lagi 1 bila tanpa solat pon diorang boleh berjaya, lagila ada sebab kuat nape tayah solat...
sedangkan mereka yang tak solat ni tak pernah sedar yang tiang agama mereka dah goyah or langsung takde..sedih :(

anim :) said...

waaa .sayang2 . da ramai dh skg ne cmni . wallahualam .

cikida said...

solat la kamu sebelum kamu disolatkan..;) nice entry.

saiazuan said...

sayangsayang.. hehe nice2 nice entry for friday i'm in love..hehe


sayonara june holla july http://eleventx.blogspot.com/2011/07/berlabuhlah-tirai-june.html

mykhalis said...

ni yang bertambah sayang nie..

tieykah said...

Syang.jangan lupa solat:)

Bella Bell said...

sayang- sayang..
orang sakit tak sembahyang..
nabi Ayub sakit..
pun sembahyang..

nice2! betul tu.. tak de sebab untuk kita tak sembahyang..



^^

Sr. adda said...

nice...tazkirah jumaat ;)
adda nak share eh ... =)

Raden said...

upin ipin semayang tak?

vampire's lovex said...

memang sayang..kalau bocor rahsia,mesti org hnsem tu x nampak kacak dah...

Sunah Sakura said...

eh, comelnya puisi ni! boleh share ke? comel sangatttttttt!