Thursday, July 7, 2011

:: kenangan zaman sekolah ::

assalamualaikum.

siapa tak rindu zaman sekolah dulu? memang orang tu tak pernah sekolah. yer. gua memang sangat teramat rindu gila pada sekolah gua dulu. nak kenal sekolah gua? klik sini. di situ lah gua diajar bagaimana mengenal dunia dan bagaimana menuju akhirat.

entry ni gua malas nak celoteh panjang sangat. gua pun tahu bukan semua orang suka baca blog yang entry panjang-panjang. lainlah kalau blog dah memang femes ataupun entry memang sangat menarik dan berguna untuk orang lain jugak, baru la entry panjang berjela pon orang akan layan. yer dak?

kalau sekolah gua dulu memang banyak program ilmiah yang sangat berguna. dan gua enjoy. walaupun kadang-kadang gua mengalak jugak untuk join. biasalah buda-budak. ha ha. so, salah satu program yang gua agak enjoy dan suka adalah kursus sembelihan. gua agak lah kat lain tak ada kot program tahunan yang macam ni.

setiap tahun program ini akan diadakan. dan bahan praktikal untuk program ini hanyalah sebilah pisau lipat dan seekor burung puyuh hidup untuk setiap orang. kalau time gua dulu adalah lebih kurang 200 lebih orang pelajar.

biasanya sebelah pagi nya akan diadakan kursus dalam dewan. dan ceramah kursus sembelihan ini akan disampaikan oleh ustaz-ustaz yang dan pernah sembelih kerbau kot. gua agak je lah. dipendekkan cerita biasanya selepas zohor dan asar nya baru diadakan praktikal sembelihan ni. part ni memang seronok. biasalah budak-budak kan. ada yang takut nak sembelih burung puyuh ni. ada jugak yang lepas sembelih pon puyuh masih berkejar-kejaran. ha ha. tapi kesian lah. dan ada jugak yang sampai putus terus kepala. =__= kemudian sebelah malam nya pulak akan diadakan bbq untuk burung puyuh masing-masing yang sudah disetlekan. he he. tak ke seronok program cenggitu? banyak ilmu yang gua dapat. alhamdulillah. terima kasih guru-guru ku.

kerinduan gua terubat bila ada junior sekolah gua ni ada upload gambar-gambar program sembelihan untuk tahun 2011 ni di facebook beliau. alhamdulillah. rupa-rupanya program ini masih berjalan seperti biasa walaupun sudah tiga tahun gua graduate dari situ.

takdak guna jugak kan kalau gua cerita tapi tak ada gambaran yang dapat korang bayangkan. meh gua kongsi gambar-gambar kursus ni untuk tahun 2011. tak payah intai gua dalam ni sebab kompem-kompem gua tak ada. kan dah cakap tadi gua graduate iga tahun lepas dari sekolah gua yang tercinta ni. layan.


mereka sabar menunggu giliran untuk dipraktikalkan. :D


budak-budak neh tak sabar nak ambik puyuh masing-masing.
ha ha.


ok. berbekalkan pisau lipat je. jangan putus kepala dah la.
=__=


cabut bulu la pulak.


cepat-cepat. bogelkan puyuh itu. ha ha ha.


p/s: kredit gambar untuk junior gua.
p/s/s: serius gua rindu sekolah gua. huhu.
p/s/s/s: raya korban nanti boleh tempah budak-budak ni untuk jadi tukang sembelih. ha ha ha.

15 orang tengah bermadah:

kokser kokdam said...

hahaaaa... ingat ingat..

aku jong ngutip pedal burung puyuh. pok2 ni tohok lako.. bare sedak tuh!

hahahaha

Jie(",)v said...

erkk...puyuh tu xdop telur ko???dapp owh leh make telur pyuh..sedozen abis lagi ..haha..

Wanie said...

ade eh praktikal sembelih kat sekolah?huhu

banyak betul burung puyuh..

Liyana Zahim said...

Weh siannyee menatang!!

azwa amani said...

amani pun rindu sangat kat kawan2 sekolah dulu.. masing2 dah sambung merata dunia... :)

HonEyBuNNy said...

adehhh..

gua pun rindu zaman sekolah gua jugak la...hehe..

eh eh..tetiba cakap gua jugak..hahah

Fee Hafeezah ketuk keyboard said...

sedap doe puyuh ! goreng garing2..Ah! sudah terliur aku memlm nih :P

syuE said...

burung putuh???? SEDAPNYE!!!

hehe.. thanx comin to my blog :)

maryam_azis said...

kt sek ktorg sembelih ayam dan arnab,pastu wt rendang...sungguh sedap!

Afikah Aziz said...

gulp,terliur huhu...kat sekolah ika pun ade tp xbuat la tiap2 tahun cmni huhu ;p

KuNanGKuNanG said...

lama dah xmakan burung puyuh ni..goreng pun sodap..he3 :P

Miqa said...

So happening... <3

ayanuts said...

wwoooww bgsnya buat aktiviti mcm ni

alif haris said...

kursus sembelih ye :)
dulu kt skolah ade gak ^^ best woo ~

jadi pengalaman

vampire's lovex said...

aku penah rasa program cmni masa kat mrsm dulu,tp skali je la...sembelih aym hoho..tp bukan aku yg sembelih !! ..dak laki . ahaha.

ternak ke hape burung puyuh tu? gemok2...